Fontos téma, főleg az Európába érkezett afrikai menekültek tömegei miatt kell beszélni róla. Az FGM, azaz "female genital mutilation" (női nemi szerv csonkítás) egy óriási tömegeket érintő és szó szerint megsebző szokás, mely babonán alapul. Ezzel a verssel nyertem meg 2015. november 13-án Szombathelyen a Savaria Slam Poetry versenyét, "babona" témában.
Hallgasd a versemet, mely vérszemmel látva lát!
Elregélem az afrikai nők három bánatát.
FGM, Female Genital Mutilation a neve,
női körülmetélés, nemi szerv-csonkítás. Ez a jelen
több, mint 180 millió nőnek, lánynak.
Brutális babona, elmesélem, várjad.
Mesélek nektek, ti boldog lányok,
kik sok mindent kaptatok, mire lelketek vágyott.
Mesélek nektek a tárgyként tartott nőkről talán,
kiktől anélkül vágták el a boldogságot,
hogy tudtak volna róla egyáltalán.
Lássátok a sötét elmaradottságot, a feleslegesen folyt vért.
Ez nem csak vers, hanem varázsige a megsebzettekért.
"A nő alsó élvezete bűn": szól a babona. Sima blama.
Ez az ész és a lélek ínsége, az éhezők viadala.
A vágás nem műtét. Megteszi kiskés, borotva, olló, konzervfedél.
Látom, már fáj a szívetek a megsebzettekért.
Az anya nem mondja el a lányának, mi vár rá.
Így terrorizál gyermeklelket csonkává, sivárrá.
Összetört fecskeszív, gyermektestbe vájt csata!
Ahogy Dahabo Musa költőnő mondja: a nő három bánata.
Mennyi szenvedéssel, babonával fakaszt a mocskos penge vért!
Ez a vers egy riadó, egy varázsige a megsebzettekért.
Ahol nincs bűn, odaképzelik. A hagyomány buta, bamba.
Érzéketlen férfiak és boldogtalan nők társadalma.
Áporodott álkultúra vastag fala kérgesedik, épül.
Nemzedékek metszik le a boldogságot érzéstelenítés nélkül.
Anyák a lányok ellen, éhezők viadala és nem jön Katniss,
csak egy tompa borotva: cakk, rozsdás olló: nyissz!
Cakk-nyissz, cakk-nyissz...
"Jaj kislányom, beilleszkedsz, mert megfaragunk, ne félj,
csak nehogy boldog és szabad legyél..."
Persze van pótcselekvés, ha a libidó odalett.
Majszolás, marakodás, megalázkodás, Mohamed...
Az 1-es típusú metélésnél "csak" a csiklót vágják ki.
Borzalmas hagyomány, de muszáj átlátni.
A 2-es típus áldozata: csikló és szeméremajkak.
Nincs higiénia, csak hagyomány; szavaknak vakablak.
A 3-as típusnál össze is fércelik.
Apró lyukat hagynak csak, épp ennyit.
Utóbbi nőknek jut a három bánat; ez volt az első.
A második bánat az, mikor férjhez megy egy nő.
Nem kívánom senkinek az élményt, vagy a látványt,
de a szűz menyasszonyt a férje előtt szó szerint felvágják...
A harmadik női bánattól pedig el fog némulni szavad.
A vajúdó terhes nőt lent felvágják, vagy kiszakad...
Ez a hagyomány nem kultúra, nem csoda,
hanem 180 millió nő elveszett paradicsoma.
Így nő fel a nő, báj helyett bú és ez lett:
a fejben babonák, lent csonkán vágott részmetszet.
Megkövesedett félelmek, de miért, de miért?!
Ez a vers egy kiállás a megsebzettekért.
A kulturált férfi tudja, hogy a punci joga az élvezet.
A punci nem rohamozható, csak ha a nő beleegyezett.
Magyar lányok, legyetek kielégültek, boldogok!
Alsó mosolyt érdemeltek ti és a párotok
és ha bénán nyal a srác, hát legalább nyal és van mit.
Talán ügyetlenül ujjaz, de legalább fel akar izgatni.
Ha pedig tapintat kell, hogy tudjon keményen akciózni,
akkor legalább tisztel és nem akar megerőszakolni.
Annak adjatok puncit, aki meg is érdemli!
A punci kincs, véleményem épp ennyi.
Lehet a forma hamburger, kagyló; rajta anyajegy, vagy fodrok,
csak legyen egészséges, ép és boldog!
Jöhetnek izmusok, vallások, babonák és eszmék,
de amelyik puncit bánt, az nem ér annyit, hogy létezzék.
Közeledem már a befejező részhez.
Éljen a punci! És akkor él igazán, amikor élvez!
Csajok, kívánok nektek élvezetes éjt!
Ez a vers egy balzsam, varázsige a megsebzettekért.